تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 10:40
کد خبر: 416663

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار با رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه/ رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان

راه اندازی سامانه هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه/ رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان

پایین بودن نرخ نفقه، کمبود دادگاه‌های خانواده در شهرستان‌ها و همچنین صوری بودن فرآیند مشاوره قبل از طلاق، از دیگر نکاتی بودند که این عضو دفتر تحکیم وحدت به آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی بزرگ‌خو نماینده دفتر تحکیم وحدت در نشست دانشجویان با حجت الاسلام اژه ای رئیس دستگاه قضا که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، ضمن انتقاد از طرح برخی مسائل سیاسی از سوی دانشجویان در نشست هم‌اندیشی با رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در عین حال هم باید مردم‌سالار و هم مردم‌نهاد باشد و در این راستا ما نیازمند تحول اساسی در زمینه مشارکت مردم در ساختار قوه قضاییه هستیم.

علی بزرگ‌خو نماینده دفتر تحکیم وحدت

بزرگ‌ خو شفافیت قضایی را یکی از حلقه‌های مفقوده اقدامات قضایی در کشور دانست و با بیان اینکه در قوه قضاییه نیازمند انقلاب شفاف‌سازی هستیم، گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که استثنای قانون اساسی بر اصل قانون اساسی غلبه داشته باشد.

لزوم برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان

وی همچنین خواستار ابهام‌زدایی در خصوص برخی انتصابات درون قوه قضاییه شد و گفت: انتصابات دستگاه قضایی باید با شفافیت همراه باشد و دلایل متقن در خصوص آن‌ها به افکار عمومی ارائه شود.

«برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان»، «رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان» و «تعیین دقیق نقش هیئت منصفه در قانون جرم سیاسی» از دیگر خواسته‌های نماینده دفتر تحکیم وحدت در این جلسه بود.

 انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند

بزرگ‌ خو ضمن انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند طی روز‌های گذشته، گفت: اگر خواهان آن هستیم که سرمایه در ایران امنیت داشته باشد و پول در ایران بماند، باید «امنیت سرمایه» ایجاد کنیم.

 درخواست راه اندازی سامانه جامع و هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه

امیرحسین عابدی یکی دیگر از اعضای دفتر تحکیم وحدت نیز در سخنانی خواستار راه اندازی سامانه جامع و هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه و تعامل بیشتر دستگاه قضایی کشور با دانشجویان شد.

پایین بودن نرخ نفقه، کمبود دادگاه‌های خانواده در شهرستان‌ها و همچنین صوری بودن فرآیند مشاوره قبل از طلاق، از دیگر نکاتی بودند که این عضو دفتر تحکیم وحدت به آن‌ها اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top